Personalista
Rekvalifikujte se na práci v oblasti lidských zdrojů!
Baví vás práce s lidmi a rádi byste se realizovali v oblasti řízení lidských zdrojů? Pak je pro vás rekvalifikační kurz personalistiky ideální volbou!
Cíle kurzu
Cílem kurzu je naučit účastníky ovládat teoretické i administrativní personální dovednosti tak, aby mohli zahájit samostatnou činnost v oblasti lidských zdrojů. K tomu samozřejmě patří složení zkoušky profesní kvalifikace a získání osvědčení o nové profesní kvalifikacipro povolání personalisty.
Co se v kurzu naučíte?
Úspěšným absolvováním kurzu budete zvládat plánování a vedení personální agendy, pracovní smlouvy, zpracování podkladů pro výpočty mezd včetně způsobů hodnocení stávajících pracovníků vhodně zvolenými metodami, zaměstnávání cizích státních příslušníků, zaměstnávání osob se změněnou pracovní schopností, ale i další nezbytné dovednosti kvalifikovaného personalisty. Dále se naučíte zpracovávat systém podnikového vzdělávání, připravíte se na spolupráci s dalšími vedoucími složkami firmy a nahlédnete na problematiku zaškolování a organizace rozmisťování pracovníků v rámci firmy. Seznámíte se i s právními předpisy vztahujícími se k personální problematice a budete proškoleni v BOZP. Více informací se dozvíte v osnovách rekvalifikačního kurzu níže.
Jakým způsobem lze kurz absolvovat?
Kurz lze v podstatě absolvovat dvěma způsoby:
Jako rekvalifikační kurz zakončený kvalifikační zkouškou
Výstupními doklady jsou zde:
- Osvědčení o absolvování rekvalifikačního kurzu (akreditace MŠMT)
- Kvalifikační osvědčení o získání profesní kvalifikace (autorizace MPSV, NSK 62-007-N)
Jako vzdělávací kurz/školení
V tomto případě je možnost přizpůsobení obsahu kurzu dle potřeb posluchače nebo firmy a jejich zaměstnanců. Možnost zakončení s kvalifikační zkouškou nebo i bez zkoušky.
Zájemci pouze o kvalifikační zkouškusi mohou domluvit individuální přípravné konzultace ke zkouškám.
Proč kurz OA Praha?
- Časově vytíženým zájemcům nabízíme možnost studovat kurz individuálně nebo kombinovanou formou studia sestávající z prezenční a distanční části. Budete-li si chtít domluvit vlastní studijní plán, předem nás kontaktujte na tel.: 775 933 386 nebo na e-mailové adrese oi@oipraha.cz.
- V ceně kurzu jsou zahrnuty užitečné studijní materiály, které vám budou cenným pomocníkem i po nástupu do zaměstnání.
- Všichni účastníci kurzu mají zdarma e-learning, prostřednictvím kterého si lze jednoduše, a navíc v libovolném čase a v pohodlí domova, opakovat probranou látku. Mimo jiné v něm najdete i přípravné sady testů ke kvalifikačním zkouškám.
Termíny výuky rekvalifikačního kurzu Personalista
Termín kurzu | Informace o výuce | Cena kurzu |
3.11.-15.12.2023 | Celková časová dotace rekvalifikačního kurzu: 120 hodin kombinovaného studia (60 hodin prezenční formou, 60 hodin dálkovou formou) PREZENČNĚ 60 hodin v termínech od 3.11.-15.12.2023 STŘEDY od 8:00 do 12:00 a PÁTKY od 13:30 do 17:30 (5 vyuč. hodin/den) Termíny prezenční výuky: PÁ 3.11., ST 8.11., PÁ 10.11., ST 15.11., ST 22.11, PÁ 24.11, ST 29.11., PÁ 1.12., ST 6.12., PÁ 8.12., ST 13.12., PÁ 15.12. + DISTANČNĚ 60 hodin Místo konání: Obchodní Institut, Praha 5 - Anděl; přesné místo konání bude upřesněno dle naplnění kurzu | 16 000 Kč |
Jak se na kurz přihlásit?
Přihlásit se lze buď zasláním přihlášky na adresu oi@oipraha.cz, nebo vyplněním online formuláře „Přihlášení do kurzu“.
Cena kurzu
- Cena kvalifikační zkoušky (bez kurzu) je 5 000 Kč/os.
- Poplatek za zkoušku si podle zákona o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání můžete odečíst od základu daně.
- Úhrada kurzu je možná zaměstnaneckými benefity Benefit CZ a Benefit Plus.
- Pokud jste registrování na Úřadu práce, můžete získat kurz zdarma. Rádi Vám poradíme: oi@oipraha.cz, tel.: 775 933 386.
Základní osnovy kurzu/školení (dle Národní soustavy kvalifikací)
1. Proškolení BOZP
2. Orientace v pracovně právní a další příslušné legislativě
- Orientace v základních ustanoveních zákoníku práce a občanského zákoníku v oblasti personalistiky
- Orientace v základních ustanoveních obchodního zákoníku ve vztahu k personální práci
- Orientace v předpisech upravujících mzdy a platy
- Druhy pracovněprávních vztahů a vztah k odvodům zdravotního a sociálního pojištění
- Obsah personálního managementu – uplatnění ve firmě, úkoly a poslání
- Pravomoci a odpovědnosti statutárních orgánů a vedoucích zaměstnanců firmy (představenstvo, dozorčí rada apod. – dle typu firmy) v pracovněprávní oblasti
3. Využívání prostředků výpočetní techniky
- Orientace v prostředí operačního systému
- Koncipování dokumentů v textovém editoru
- Návrh tabulek a tvorba grafů v tabulkovém procesoru
- Tvorba počítačové prezentace
- Vyhledávání informací na internetu
- Komunikace prostřednictvím elektronické pošty
4. Tvorba a správa dokumentů v administrativně personální činnosti
- Pravidla tvorby písemných dokumentů podle platné normy
- Způsob zajišťování administrativy pomocí výpočetní techniky
- Systémy ukládání dokumentů, včetně základních pravidel skartace
- Způsoby vedení osobních spisů a popisů pracovních míst
- Pravidla tvorby a uplatňování vnitřních firemních dokumentů a předpisů
5. Vedení agendy povinných lékařských prohlídek, BOZP a PO ve firmě
- Základní legislativa v oblasti BOZP a PO
- Základní pravidla pro školení zaměstnanců v oblasti BOZP a PO
- Povinnosti organizace v oblasti lékařských prohlídek zaměstnanců
6. Organizování vzdělávání zaměstnanců
- Základní přístupy k provádění a zajišťování normativního vzdělávání zaměstnanců, včetně zajišťování školení
- Profese vyžadující pravidelné přezkušování nebo školení
- Možnosti a formy dalšího vzdělávání zaměstnanců ve firmě
7. Zajišťování náborových činností
- Orientace ve školské soustavě, vzdělávacích úrovních, oborech vzdělání
- Možné způsoby plánování lidských zdrojů, náboru a výběru zaměstnanců ve firmě
- Národní systém kvalifikací
8. Tvorba a používání systémů hodnocení a odměňování zaměstnanců
- Orientace v hodnoticích a motivačních systémech zaměstnanců
- Možnosti kariérového růstu zaměstnanců ve firmě
- Základní principy mzdového systému v organizaci
9. Organizování kolektivního vyjednávání
- Základní povinnosti organizace v případě, že ve firmě existuje odborová organizace
- Základní povinnosti firmy vůči zaměstnancům v případě, že firma je bez odborové organizace
- Základní pravidla pro tvorbu kolektivní smlouvy
Další kurzy, které by Vás mohly zajímat: