ASISTENT PEDAGOGA
Studium pro ASISTENTY PEDAGOGA
akreditace MŠMT DVPP
Cílem studia je získání kvalifikace asistenta pedagoga pro přímou pedagogickou činnost ve třídě, ve které se vzdělávají děti nebo žáci se speciálními vzdělávacími potřebami nebo ve škole zajišťující vzdělávání formou individuální integrace podle podle § 20 odst. 1 a 2 písm. e) zákona č. 563/2004 Sb. a § 4 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků.
Studijní program je v souladu s akreditací MŠMT v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Termíny kurzu: | |
6.4. - 26.5.2019 | víkendový soboty + neděle od 9.00 do 16.00 hod. |
1.6. - 21.7.2019 |
víkendový soboty + neděle od 9.00 do 16.00 hod.
|
1.7. - 29.7.2019 | všední dny od 9.00 do 16.00 hod. (1., 3., 4., 8., 11., 15., 17., 18., 27. a 28. července) |
Cena: 10.200,- Kč
Místo konání: Praha 5 – Smíchov, u metra Anděl
max. kapacita kurzu: 15 osob (kurz obsazujeme dle pořadí přijatých přihlášek a úhrady kurzovného)
Vstupní požadavky: SŠ nebo ZŠ
(SŠ pro vyšší úroveň kompetencí asistenta pedagoga - přímá pedagogická činnost a ZŠ pro nižší úroveň kompetencí AP)
Celkem 120 hodin (80 hodin teoretické výuky a 40 hod. praxe)
Přihlásit se můžete na: oi@oapraha.cz, tel.: 732 187 284
ZÁKLADNÍ OSNOVY KURZU:
Modul I.: Škola, školní práce a role asistenta pedagoga
1. Škola jako systém (včetně organizace školního roku)
Právní minimum pro asistenty pedagoga (související zákony, aktuální vyhlášky, metodické pokyny a další související legislativa ovlivňující činnost asistenta pedagoga)
Typy pracovního poměru, platové třídy, další vzdělávání pedagogických pracovníků
Struktura vzdělávacích programů
Systém spolupracujících institucí
2. Základní pedagogické a speciálně pedagogické pojmy, speciální vzdělávací potřeby, role asistenta pedagoga
3. Úvod do systému hodnocení žákovské práce a chování žáka
4. Základy didaktické a výchovné činnosti
5. Podpora kooperace mezi žáky a vytváření inkluzivního prostředí třídy
Modul II.: Podpora žáka
1. Orientace v požadavcích školy na žáka (MŠ, ZŠ, SŠ)
2. Základy psychohygieny učení
3. Základní techniky cíleného pozorování zaměřeného na potřeby žáka a základní techniky pedagogické diagnostiky
4. Formy a metody podpory žáka při výuce a přípravě na vyučování
5. Základní znalosti řešení výchovných problémů
6. Možnosti pomoci při upevňování hygienických a pracovních návyků, prosociálního
chování žáků
7. Základní principy integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Modul III.: Systém péče o žáka
1. Systém péče o žáka
(působení a možnosti školy, školských poradenských zařízení, léčebné péče, sociálních služeb, krizové intervence, nestátních neziskových organizací)
2. Spolupráce škol a školských poradenských zařízení s pracovníky pomáhajících profesí a s Policií ČR příklady konkrétních kazuistik
Modul IV.: Pedagogicko-psychologická a kulturní specifika v práci asistenta pedagoga
1. Problematika zohledňování kulturních odlišností v práci se žáky z odlišného
kulturního prostředí a její odraz ve vzdělávání
2. Specifika práce se žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
3. Specifika práce se žáky se zdravotním postižením
4. Specifika práce se žáky nadanými a mimořádně nadanými
5. Možnosti mediace mezi školou, rodinou a žáky
6. Komunikační dovednosti asistenta pedagoga (strategie vedení rozhovoru, techniky a struktura)
Komentáře
Добавить комментарий